22 maj 2020

20200522 Dag 2

La mig rätt tidigt i går kväll. Jag var trött. Inga problem att somna.
Vaknade halv fem men kunde somna om.

Halv tio väcktes jag igen av ett Sms från en kollega som kom med nyheten att vi nu kunde bli testade för Covid. Jag ringde chefen som berättade att jag skulle ladda ner appen "Alltid öppet" och sedan invänta att de kontaktar mig.
Efter att ha väntat i två timmar kontaktade jag chefen igen. Det kunde ta något dygn innan man blev kontaktad.

Hur mår jag idag då? Ca 38 gr feber när jag vaknade. Fortsatt ont i huvudet och öronen. Snuvan bättre, hostan också tror jag. Har bara tagit det lugnt.

Nu sitter jag i solstolen på pool-altanen. Ella blickar ut över tomten från sin lejonklippa.

Små barn leker på vägen utanför och jag oroar mig redan för provsvaret.

Ska försöka njuta av ledigheten men orkar inte fixa med saker i trädgården eller huset som står på min lista.

Inga kommentarer: