21 maj 2020

20200521 Dag 1

När jag jobbade i söndags så var det en patient som var lite orolig och det blev lite strul med utgång och permission. Summa summarum så var jag rätt nära då jag hindrade patienten från att avvika. Söndag kväll visade sig vissa symtom och prov skickades till lab. Måndag morgon kom svaret: Covid-positiv. Alla skyddsåtgärder sattes in.

Senaste tiden har jag varit lite snorig. Trott att det berott på mycket pollen och har mått bra förutom det. I går onsdag så blev jag hostig på kvällen. Inte jättemycket men torr retlig hosta. Tänkte att det kunde vara av allergi-snuvan.

I dag torsdag så sjukanmälde jag mig till jobbet då jag inte ville jobba med symtom. Har inte feber 36,6, kollade saturation igår 98. Lite huvudvärk på kvällen men det kan man ju ha efter en jobbig dag ändå...

Stannar hemma från jobbet idag och i morgon fredag. Ledig på lördag och söndag så får vi se hur jag mår efter det.

Inga kommentarer: