21 maj 2020

20200521 dag 1 kl 19

Jaha. Snuvan har blivit bättre. Hostan lite lugnare men huvudvärk och lite ont i bröstet. Mest i den lilla muskelmassa som är kvar från ungdomens dagar av bröstmuskulatur. Känns när man masserar där att det mest är på utsidan.

Tagit det lugnt idag. Satt en stund i trädgården men Ella bara kom hela tiden och bufsade in en boll i knät och ville ha dragkamp. Vi tog en promenad efter att jag inte orkade med att inte få sitta ifred. Gick den vanliga rundan ner till skolan och upp för trappan på Lärkstigen.

Efter det satt jag i stället på altanen och lyssnade på P3 Historia om Napoleon bl.a. Skönt i eftermiddagssolen. Somnade till en stund. När jag sedan tog tempen så visade den drygt 38 grader men den panntermometern är lite för smart för sitt eget bästa. Den äter nog yttemperaturen och sedan räknar ut vad kroppstemperaturen borde vara. Efter att ha svalnat bort solstrålarna en stund inomhus så visade den 37,0. Mer rimligt med tanke på hur jag mår.

Claudia hade 39 grader i morse men det var nog likadant där. Sockor och extra täcke som drog upp sängvärmen. Nu på kvällen är hon också feberfri och står och steker hemlagade hamburgare och bad mig vila i soffan. Det är min fru det.<3 p="">
Vägrar Corona. Tror fortfarande på vanlig förkylning!

Inga kommentarer: