09 juni 2020

20200609 dag 19

Igår kväll kom tanken: idag har jag varit symtomfri: ingen huvudvärk, minimal snuva, ingen hosta. Hann knappt tänka klart tanken innan jag fick en nysattack och huvudvärk kom lite tillbaka och snor förstås. 
Då hade jag ju ändå ägnat en liten del av dagen till gräsklippning och hälla jord i lådor. 

Hoppas att det bara var allergisnuva. Vet fortfarande inte när jag ska våga presentera mig på jobbet och annars som frisk? 

Torsdag sista dag utan att läkarintyg krävs. Avvaktar den dagen och tar nytt beslut efter att jag då vet hur tisdag och onsdag blev. 

Claudia fick igår inspiration och ville rensa och städa "svarta rummet".  För sent och för trött då men har påbörjat detta idag. Massor av grejor som kan slängas men även annat man saknat som tex mitt silverarmband som jag brukar ha till "vikinga"-kläder. Starkt oxiderat. Försöker få det putsat nu med baksoda och aluminiumfolie. 

Första försöket misslyckat. Gör nu om det och låter det ligga över natten så får vi se imorgon hur det blev...

Claudia fortsatt halsont men går på viljan och försöker rensa, tvätta kläder och städa rummet. 

Inga kommentarer: