07 juni 2020

20200607 dag 17

Ja... Claudia ngt piggare idag men fortsatt mycket ont i halsen. 

Själv har jag bara lättare förkylningssymtom helt utan feber. 

Mycket tankar på: när vet man att man är frisk? Hur ska man orka när man bara kan slappa just nu och tom då känner sig sämre på kvällen? Hur ska man förklara för andra att "jag tror att jag är frisk, men håll avstånd för säkerhets skull"?

Har några dagar till på mig att få ordning på måendet. Jobbar fredag kväll nästa pass i så fall. 

Men om jag inte mår bra då? Vilken läkare ger mig intyg? Appen från Region Stockholm som ordnade provtagningen? Ringa VC? Har jag lyckats skriva om mig från Riddarens VC till Folkets VC?

Håhåjaja. Svårt att njuta av solen med alla dessa frågor i huvudet. (Känner jag inte lite svid i halsen också nu...? Ååååh. Sluta!)

 Chilin och tomaterna verkar må bra. Början till chili-frukt hittade jag idag. 

Inga kommentarer: