09 september 2012

Första flyttlasset.

Vi började med gofika på Laxåvägen 8. Karin hade med sig hembakad äppelkaka. Gott-gott.
Eivind bar inte så mycket men han vaktade obevakade lådor. Stefans bil var full med flyttkartonger. Jag hade några i min bil men mest trädgårdsmöbler, numera balkongmöbler ;-)
Mycket kartonger var det. Tror att vi packade upp nästan tio stycken idag. Mest till kök och badrum.
"Ja, det blir ju nära till sjukhuset i alla fall..."
Den enda som förolyckades i dagens flytt var en burk malda nejlikor som gick för att möta sin skapare. Eller åtminstone hamnade i soppåsen.
Karin ser sträng ut mot mamma, men så farligt var det inte.
Eva laddar kryddhyllan efter att Stefan bytt kontakt på microvågsugnen så dess sladd kunde dras igenom skåpet.
Eila fick i uppgift att klocka eftermiddagssolen men så länge stannade vi inte idag.
Eva piffade till eftermiddagsbalkongen med utemöbler och dynor.
Efteråt bjöd mamma på thai-take-away från Thaisty.
Kul att inviga den nya lägenheten med en middag på eftermiddagsbalkongen. Det var gott även om Karins köttbitar var lite sega, tyvärr. Alla blev dock mer än mätta och mycket nöjda.
Nu på kvällen i efterhand känner jag att man drack nog inte tillräckligt under dagen. Grodan tog det mesta...
Mamma ville föreviga ögonblicket med invigningsmiddagen. Tror att hon tog EN bild. Jag tog fler än så till en del personers förtret men jag vet att det blir roliga minnen om ett antal år.
Vi upptäckte att luckan närmast spisen var felvänd. Karin kom på den briljanta idén att byta plats med en annan lucka ovanför diskmaskinen så blev det lättare både att laga mat vid spisen och ställa tillbaka disk från diskmaskinen. Jag pysslade med skruvarna. Stefan hjälpte mig att finjustera en av dem. Den andra klarade jag själv !

Mammas micro på plats efter att Stefan tog bort kontakten och drog sladden genom skåpet. Den gamla hoppas jag att Olle kan ta till sitt grovsoprum, annars får jag (eller kanske Robin!) ta den till Petterboda någon dag.
Så här ser lampan ut som gått sönder ifall någon har en extra hemma. Tror det är samma som jag har i köket men jag har heller ingen extra hemma.
"Var ska nu sängen stå?"

Inga kommentarer: