04 maj 2012

Stötvågsbehandling

I morse var jag på www.agilokiniken.se och påbörjade stötvågsbehandlingen av min plantar fasciit som är en överbelastning av fotsulan som gör kraftigt ont. Smärta sitter under främre delen av hälen och man kan få svårt att både stå och gå. Det som framkallar smärtan är små bristningar i senan under foten som binder samman hälbenet med tårna. Naprapaten körde med en apparat som framkallade stötvågor, ursprungligen framtaget för att slå sönder njurstenar inne i kroppen. Denna behandling gör mycket ont och meningen är att ta sönder de vävnader som läkt snett och dåligt för att få det att läka rätt sedan eller nåt sånt. Smärtan var inte olidlig men otrevlig. Ungefär som att borra i en tand utan bedövning. Ont men går över. Just nu, på e.m. har jag väldigt ont men det får jag när jag suttit stilla en stund...

Inga kommentarer: