26 maj 2012

Jarlabankes bro

Efter bussrundturen stannade jag en stund vid Jarlabankes bro, köpte en del böcker och tittade på lite aktiviteter för barn och andra intresserade. Glömde skriva på förra inlägget att vi tittade på det skelett av ett c.a nio-årigt barn som man hittade häromdagen. Lars Andersson, arkeolog från Länsmuséet kom igång och berättade så att vi nästan spräckte schemat. Träffade också mormor och Mats där men jag blev så fokuserad på de nya gravarna att jag glömde att fotografera dem :-(

1 kommentar:

Blackelf sa...

Ännu en som är medeltidsintresserad! Är du medlem i någon förening ex SCA? *undra*

Jag är med där men för tillfället lite oaktiv. Jag tänkte passa på att fråga dig om trevliga sevärdheter ( medeltidsmarknader osv) som sker runtom i sverige. Var exempelvis ligger Jalabankes bro?