26 juli 2011

Tyresö Sjökrog m. Robin






När jag kom hem från jobbet på tisdagen så hade Anton åkt med Susanne för att fiska och David var med kompisar. Jag hade fått en rekommendation från en av mina kunder att Sjökrogen vid ångbåtsbryggan i Trinntorp hade fått nya ägare och att maten skulle vara bra där.

Robin var inte svårövertalad även fast han var trött efter att ha jobbat i två dagar efter fyra veckors semester. Vi delade på bilkörningen. Jag körde dit och han körde hem. :-) En annan gång kan man ta bussen ifrån centrum som stannar precis utanför som synes på bilden.

De hade grillad entrécote för 250 kronor som verkade god men kvällens special var fläskytterfilé för 95.- Så vid tog det istället. Gott men lite torrt och tråkigt billigt kött. Nåja, man får vad man betalar för och det var inte dåligt.
Robin och jag fick en liten myskväll i skärgården på hemmaplan.

Inga kommentarer: