24 september 2007

Livets mysterier



Som om inte allt det vardagliga vore nog så fick jag idag ett vänligt brev från Vägverket. Beslut om expeditionsavgift avseende trängselskatt. Som om jag någonsin skulle ta bilen till stada under dessa tider på vardagen !?





Ringde till dem och de skulle skicka en bild på passagerna. Kollade på www.vv.se/trangselskatt men som tur var så fanns det inga andra skattebeslut på min fina bil.





Två alternativ:

  • Det värsta. Någon har manipulerat sin registreringsskylt och fått den att se ut som min. Dock fanns det inga andra beslut ännu så då kanske alternativ två är mer troligt.
  • Att Robin olovandes skulle ha lånat bilen och åkt fram och tillbaka till stan. Men det låter inte heller troligt egentligen. Han är inte särskilt road att åka till stan då han hittar dåligt med bilen där. Och tror faktiskt inte att han skulle ta bilen utan att fråga. Dessutom hade han sin egen bil vid detta tillfälle.

Passagerna skulle ha skett torsdagen den 30 augusti. Kollade i min kalender och den dagen var jag på jobbet och gick hem tidigare då jag kände mig dålig. Dagen efter låg jag hemma i halsont.

Skumt. Återkommer när bilderna kommer.