20 februari 2016

BBT dag 2 Begravningsbilen

Andra dagens studiebesök på Begravnings Branschens Transport åkte jag med Conny. Han var lite mera rakt på och hjälpte mig att agera mer aktivt med svepning och läggning i kista. Så nu har man gjort det också.
Det ingår inte i mina normala arbetsuppgifter men mycket nyttig utbildning att ha varit med om när jag senare skall sälja byråns tjänster och kan svara på anhörigas frågor om vad som händer med kroppen.

Conny lät mig även köra begravningsbilen en hel del. En gammal Volvo som hade gått en massa tusen mil, en välskött, representativ och grann. Första bilden bad jag honom ta. Den blev suddig. När vi tog om den senare så ser det bara ut som en vanlig grå Volvo så jag tar med den suddiga också.

När Robin fick höra var jag skulle börja jobba ville han att jag skulle kolla om han kunde få köpa en begravningsbil och göra om till raggarbil men efterfrågan är stor så priserna blir en klass som han inte har råd med (ännu).


Inga kommentarer: