03 juli 2014

Rekognoseringsvandring

Eftersom vi hamnade lite snett i fredags på Pilgrimsvandringen ville jag kolla hur vi skulle ha gått.

Jag ville inte gå hela vägen utan planerade att ta bussen från Tyresö till äventyrsbanan innan Hellasgården.

Robin var uppe samtidigt med mig i morse. Han skulle lämna sin GMC till en verkstad i Högdalen.
Jag erbjöd mig att hämta hem honom med min bil.

När han ringde fick jag lite bråttom och drog iväg utan att kolla utrustningen ordentligt.

Efter att ha hämtat Robin så släppte han av mig i skogen och jag började vandra.

Såg att man kunde köpa glass vid en golfbana. Då upptäckte jag att jag inte fått plånbok med busskort med mig.

En regnskur kom och jag fick ta skydd i skogen utan regnjacka.

Vandrade vidare och fick se Hammarby sjöstad för första gången. Så vackert och trevligt. Dyrt såklart.

Tog färjan över till Södermalm och ringde Robin som kom att hämta sin strandsatte pappa.

Vi åt världens största pizza på Oliven due på Östgötagatan. Härligt söderställe med arbetare som åt stora portioner.

Inga kommentarer: