15 april 2013

Äntligen lite aktivitet.

Senaste tiden har mest gått åt till att lösa vardagens pyssel. Ta sig till jobb och kyrka. Få hem mat till huset och laga den.


I fredags efter jobbet orkade jag inte tänka på matlagning så jag tog Robin och Anna till områdets bästa kvarterskrog och åt riktigt god mat.

På lördagen träffade vi David och Vian och åkte till Järfälla. Som jag skrev om tidigare. Lagom långt och passande för min trötta slitna kropp.

Söndagen lockade med solsken dock utan någon större värme. Anna och jag åkte till Södermalm för att flanera och fika.
Tyvärr hade polisen stängt av både Skanstullsbron OCH Johanneshovsbron för att Hammarbys fotbollssupportrar skulle vandra från Medborgarplatsen till Söderstadion! Helt galet.

Nåja, vi kom fram till slut. Parkerade på Blekingegatan. Promenerade förbi Allhelgonakyrkan som tyvärr var stängd.
Vi fastnade för ett fik på Swedenborgsgatan som heter Baresso. Där fick vi fika. Ville sitta kvar så det blev även en glass faktiskt.

Efter det promenerade vi vidare genom Fatbursparken och Medborgarplatsen tillbaka till Blekingegatan och Annas bil. Hon drog vidare norrut hemåt och jag köpte ett SL-kort för första gången på en månad och drog söderut hemåt.

Handlade mat i centrum och somnade sedan i soffan en stund.

Härlig helg med lite aktiviteter äntligen.

Inga kommentarer: