17 november 2012

Ny bäddsoffa

Bäddsoffan på landet är gammaldags och ganska fin, men den är inte skön att sova i.Inte ens att sitta i. Så den ska bort. Den beställlda nya soffan var nu klar till leverans. Av logistiska skäl var jag tvungen att beställa den i Arninge så nu fick jag åka dit för att hämta den. Min "nya" bil har ju dragkrok och detta var ett gyllene tillfälle att prova den och känna nyttan att ha den möjligheten.

Dessutom har ju Ingvar en egen kärra som jag gärna fick låna MEN Lexus har placerat elkontakten så långt från kroken så den fasta sladden på kärran nådde inte fram. Bad thinking. Nåja, jag lånade den i alla fall men hann inte hem innan mörkret föll.

Farbror Blå såg mig inte och inga olyckstillbud heller.
 
Stort TACK Ingvar för lånet av släpkärran. Soffan hade inte gått in i bilen eller ens bilarna om vi hade tagit både Annas och min.
Anna hade något annat ärende till Arninge så vi möttes där en stund.
Lastningen krävde mer omsorg än vi gav den i Arninge så vi fick stanna vid Salemavfarten då en del började svaja betänkligt. Jag var rädd att hålet i plasthöljet skulle göra förpackningen till en fallskärm och kasta ut soffdelen på motorvägen. Otroligt eller inte så kändes det mycket tryggare att stanna och packa om lasset.
Klart igen för ytterligare några mil söderut.
Fasicken så tungt och otympligt det var att bära upp grejerna på landet. Inget att fästa fingrarna i, hala löv och branta backar. Robin och jag blev helt slut av ansträngningen. På vägen hem föll mörkret och det var inte bekvämt att köra när man inte visste om medtrafikanterna såg kärran...
Här är gamla soffan soffan. Jag ska lägga ut den på www.blocket.se
 men glömda att mäta bredden så jag kanske måste vänta tills jag gjort det först...

1 kommentar:

Anonym sa...

Borde väl vara 200 cm bred. Bäddmått 78 + 75 eftersom att bäddmadrasserna brukar hänga ut lite...