06 december 2010

Sofia Kammarkör 25 år


Vi hade en återföreningsfest i lördags 4 dec på Winjnas, Scheelegatan 3 på Kungsholmen. Jättetrevligt och kul att träffa personer som jag inte sett på ett tjugotal år. Vet inte exakt när jag slutade i kören men minns att orsaken var att dirigentens ambitioner var för höga och repetitioner och resor tog för mycket tid när vi hade små barn och jag var borta en hel del i tjänsten och var tvungen att prioritera bort körsången. Ångrar idag att jag inte hängde med och utvecklades med dem.

Nåja, gjort är gjort och nu hade vi en återförening och där aviserades att det fanns planer på en 25-årsjubileumskonsert i vår. Troligen 9 april på Historiska muséet. Återkommer när jag vet mer exakt.

Bilden ovan har jag lånat av Per Stuge utan att be om lov. Hoppas det är ok när jag nämner att det är han som är fotografen?

Inga kommentarer: